torsdag 25 september 2008

I love Annika

Hello Saferides nya skiva lever upp till de höga förväntningarna. Visst är det ett par anonyma låtar, men som helhet är skivan mycket bra. Det är särskilt en strof som jag fullkomligt älskar. I I wonder who is like this one sjunger Annika om hur människor kan liknas vid olika låtar och det är i den strofen finns:

"And you are the only one I've met who's God Only Knows"

För er som inte vet det är God Only Knows med Beach Boys den bästa och vackraste låten i världshistorien. Alla kategorier.

Jag blir rörd. Det är förbanne mig det finaste jag har hört sen brorsan konfirmerades (Asfaltsblomman).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill som en blomma stark
tränga tyst igenom
asfaltvägens hårda mark
att slå ut i blom.

Våga vara den du är
och våga visa vad du tror,
våga vara det du lär
och vårda det som i dig gror.


Still got it.

Anonym sa...

God only knows! Nu måste jag lyssna på den. Och HS nya!