fredag 12 september 2008

Spårning på tapeten

Idag är spårning på tapeten. Och då menar jag inte sådan spårning som Esh brukar utföra, som att skriva saker på min tapet. Jag menar att det är urspårning på gång.

Eftersom att jag är student tar jag helg på torsdagskvällen. Det mest positiva med det är att fredagströttheten, då man somnar i soffan framför "Så ska det låta" efter ett glas vin, inträffar redan på torsdagen. Igår somnade jag framför South Park - igen, ska väl tilläggas - sedan jag unnat mig en öl till maten. Men så vaknar man tio timmar senare av folks SMS-terror och är helt utvilad. Redo för helgen.

Ikväll ska jag på den något suspekta Korvgrytans Dag som Sem "Stan the man" håller i. Kan bli mycket grabbigt, och det är överhängande risk att någonting om Premier League kommer att dryftas. Det blir lätt så i det sällskapet. Inte för att jag klagar dock, för vankas det PL-snack är det jag som går i frontlinjen.

Men innan jag släpper demonerna fria ska jag läsa ett hyperintressant magasin om invandrare. Sedan ska jag hitta fem centrala begrepp i detta att definiera, problematisera och diskutera vid ett seminarie. Jag lever min dröm.

Andra pojkar drömde om att bli fotbollsproffs eller formel 1-förare. Jag var mer modest. Jag drömde om att få läsa ett hyperintressant magasin om invandrare. Mina kompisar är idag arbetslösa eller studenter och inte alls fotbollsproffs eller formel 1-förare. Sikta mot trätopparna och nå i alla fall nedersta grenen.

Inga kommentarer: