söndag 14 september 2008

Korvgrytans helg

Nej, någon regelrätt spårning efter konstens alla regler kan jag inte påstå att det blev. Men Korvgrytans dag, som jag fick äran att begästa i fredags, var en trevlig förfest som följdes upp av ett besök på underskattade BJ.

Stan Collymore stod för den mycket fina korvgrytan på Kantorn, där det var ett gäng glada grabbar som gick påt. Det var mest folk från Södra, men även profiler som Pontus med bror dök upp. Och som förväntat var samtalstemat för kvällen fotboll i allmänhet och Premier League i synnerhet. Verkligen Premier League i synnerhet. Oerhört mycket i synnerhet.

När jag skriver att BJ är underskattat menar jag att ställets uteservering är underskattad. Där hängde vi större delen av kvällen, och jag rökte inte en enda cigarett. Träffade på Engelska-Jonas och fick tillfälle att spy galla över min skolsituation tillsammans med en ruttad ILU-student. Det var välgörande för till exempel nerverna. Och som sagt rökte jag inte alls.

Efter att ha "tagit en drink" gick jag hem fördömligt tidigt och upptäckte att The Royal Tenenbaums gick på TV. Jag tror aldrig jag har blivit så förvirrad av en film. I alla fall inte sedan Mulholland Drive.

Igår hängde jag framför tv:n/datorn med först Ella och sedan Dennis och Isac som kom och hälsade på. Vi såg Arsenal fullständigt förnedra Blackburn och det var ju så klart positivt. Det var en trevlig kväll och den lilla gossen var på gott humör. Det var förresten Isac också.

Born to play for Arsenal.

Sedan rundade jag av lördagen med att jobba på en ny hemsida som supporterklubb ska lansera. Jag är en gud vad det gäller informationsteknik, vill jag gärna ha sagt.

Idag gick jag upp svintidigt, åkte bil till Norduppland, förlorade stort i fotboll, tittade på bilbingo i några minuter, åt en korv, och åkte bil hem. Det var en halv söndag som jag aldrig kommer att få tillbaka är jag rädd. Förlora suger, vill jag gärna ha sagt. Särskilt mot norduppländska bönder.

Nu ska jag läsa ett hyperintressant magasin om invandrare, för det råkade jag glömma bort att göra i fredags. Hoppas att ni ser fram emot måndag lika mycket som jag gör. Tretimmarsseminarium på ILU. Mumma.

1 kommentar:

Sandy Francisco sa...

Gud vad jag inte saknar ILU. Har en omtenta och flera restuppgifter, skit.