måndag 8 september 2008

Och så blev det måndag

Det spårade så klart i lördags. Esh fick för sig att dela ut likadana träningsoveraller till sig själv, mig och Kalle och då var vi ju givetvis tvunga att gå ut iklädda dessa. Eftersom att vi är dumma i huvudet tycker vi sådant är roligt. Det var inte alls pinsamt.

Men vi "tog en drink" och sedan var det lungt. Vi undvek alla skandaler dock, bortsett från att Esh spårade lite på hemvägen och hoppade in i en taggbuske och sånt som han brukar hålla på med. Jag ba: "Jack-ass är bara sååå 2002."

I lördags hade jag panik för att Internet inte funkade tillfredsställande, men sen var det King Kong på tv så jag kugnade ner mig. Tittade också på Sveriges match, vilket var jättetråkigt. Men Mellberg var bra i alla fall.

I går spelade jag själv match (VINST!) och lagade oerhört god mat tillsammans med min sambo - köttfärsbiffar med potatis och kantarellsås - innan det var dags att överdosera lite Arsenal Sweden-arbete fram till klockan två på natten. Därefter pluggade jag en timme. Varför jag inte gjorde det i fredags eller i lördags undrar jag än i dag.

I morse var det seminariepremiär för den här terminen och det visade sig att det går ett geni i min klass. Hon visade djup insikt i ett alltför vanligt förkommande problem i den svenska skolan då hon berättade att det finns TVÅ typer av mobbning - fysisk och psykisk. Här har jag gått i fyra år på lärarlinjen och trott att mobbning bara innebär sparkar och slag. Det är tamigfan sant som de säger: Man lär sig något nytt varje dag.

Nu ska jag ringa till Anders Limpar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha världsklass Axel. Skulle vilja se dig, hudiktörstande From och Mckinnon på en föreläsning. Tre skapligt besvikna musketörer...

Anonym sa...

Är det första gången du vinner med ditt lag? Tror aldrig du skrivit något sådant förut iaf.. Grattis, nu blir ni farliga.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Vi har vunnit fyra matcher i år. Jag har varit med i två - nästan hela första halvlek i ena och cirka 60 minuter i andra. En sk viktig kugge.

Anonym sa...

Vilken tur att du har smarta medstudenter, jag hade mest idioter i alla mina "klasser".
Skönt att höra att alla matcher på landet gett resultat, springer du fortfarande in i skogen och gråter när du blir orättvist behandlad på planen?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Nej. Då kör jag Joey Barton-stylee.