fredag 5 september 2008

Jag har förlikat mig med ILU

Det tog tre dagar för mig att acceptera att jag ska gå på ILU den här terminen. Först då kunda jag ta tag i studierna, och nu känns det trots allt okej. En bra föreläsning om ungdomskultur med Finn Carlander i går i kombination med uppstyrning av en basgrupp gjorde att jag numera är tillbaka på banan.

Men jag älskar fortfarande inte situationen.

I går var jag berusad igen. Inte av glädje eller något annat skit utan av algagol. Jag och Kalle tog några Stots Guld här hemma på Studentvägen och sedan blev det Orvars. Där anslöt han Esh och hon Ella med sitt entuorage. Det förtärdes många Falcon. Så många att vi beslöt om att gå till Stockholms nation och förlusta oss ytterligare på etablissemang.

Vi "tog en drink" på Stocken och sen är det smådimmigt. Men det var en trevlig kväll i goda vänners lag. Vi kallar oss det numera, IFK Goda Vänner. Jag är ordförande, Kalle kassör och Esh laghora. Vi siktar på Champions League till säsongen 2015-2016.

Nu tar jag en öl och sedan får vi se hur den här kvällen eldkraschar. Tänk Spanair.

Inga kommentarer: