torsdag 11 september 2008

Vad gjorde den här dagen minnesvärd?

Den frågan brukar jag ställa mig själv varje kväll*. Då kan jag göra en återblick på dagen och verkligen tänka på vad jag har åstadkommit. Det blir ett bokslut som man kan bygga vidare på under nästa givande dag.

I dag kan jag konstatera att de extremt låga förväntningar jag hade i morse, vilket jag också bittrade om i ett tidigare inlägg, infriades till punkt och pricka. Skolan gav mig inget, och jobbet var segare än vanligt. Det var visserligen något av fittsommar ute, men den ska knappast infinna sig när man är på ARN. Den ska man avnjuta i en brasse i en park (Ekimenikum), gärna när man samtidigt förtär en systemetljummen Hof.

Nu efter jobbet har jag dock gjort vad jag har kunnat för att skapa någon mening med dagen. Trots att jag har FF (farsan Esh är i Stockholm över helgen) lagade jag riktig mat, och då menar jag inte att jag åt överkokta snabbmakaroner med ketchup. Det blev kycklingfilé med currysås och en grönsallad (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag vet!!!!!!) till det. Axel stor nu. Axel vuxen.

Det lyfte dagen. När dessutom Kill Bill 1 rullade igång på TV 400 000 häromnyss var det som att plugg-jobb-misären aldrig hade inträffat.

Så den här dagen, eller i alla fall kvällen, blev minnesvärd trots allt. Ska man unna sig en pinne på det?

*Här ljuger jag lika dåligt som Kalles häst travar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grönsallad!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Kyckling med currysås? I´m sooo proud!

Anonym sa...

Familjerecept? Om även du kan göra korvstroganoff är cirkeln sluten och edra föräldrar kan luta sig tillbaka och säga till varandra: Job well done!