tisdag 30 september 2008

Tillbaka i storstan

Blev visst någon form av utgång i lördags. Först var Hannes och jag hemma hos Per, för att sedan - så klart - gå till Platens. Ovärt, naturligtvis, och frågan är om jag någonsin sätter min fot där igen. Det var i alla fall kul när Hannes tappade sin citron just då tequilan hade svepts. Han hade panik i blicken.

Det är för övrigt löjligt dyrt att gå ut på riktiga ställen, alltså inte studentställen. Hur har folk råd? Nu tänker jag inte gå på ett vanligt ställe förrän tidigast lördag, för då är det "avslutningsbankett" med fotbollslaget på Flustret. There's a first - har aldrig varit på "Flurran" förr, och jag ser fram emot det samtidigt som jag bävar.

I söndags besökte jag mormor, som enligt känt mönster höll låda i cirka två timmar. Den senaste nyheten var att hon, 82 vårar, hade hittat en ny fästman. En 32 år yngre fästman.
- Jag har skaffat mig lite lammkött, som hon uttryckte det.
Mormor Eivor alltså, vilken idol hon är.

På kvällen var det stilla familjeliv och Hannes och jag tänkte runda av helgen med lite chirre och lärre, men det gick åt fanders. Vi köpte den fina smaken sourcream and pepper, men när vi smakade upptäckte vi att de hade glömt att krydda chipsen. Det smakade oblat. Arsenal-Hull 1-2 var därmed inte den största besvikelsen under den gångna helgen.

Tog mig uppåt i landet igår, gick i skolan och tänkte ha en lugn kväll. Det tyckte Kalle var en dålig idé ty han kom över med en flaska skumpa och en flaska rom, för Esh har ju fyllt år. Sen kan ni ju dra era egna slutsatser om hur lugn den hemmakvällen blev.

Idag borde jag styra upp mitt tentaplugg. Istället har jag sovit, surfat, fixat med min hemliga supporterklubb och tvättat kläder. Undrar hur mycket jag kommer att plugga idag. Ett hett tips är inget.

Till sist. Det är klart att jag kommer sätta min fot på Platens igen. Det går ju för faen inte att undvika när man är i LKPG.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mormor Eivor! Så kommer jag bli!