onsdag 3 september 2008

Recension: Sommaren 2008

När: 1/6 2008-31/8 2008
Var: Uppsala, Linköping, Arlanda, Ralleslog, Östersund, Göteborg, Flensostburg, Stockholm
Bäst: Per och Sandras bröllopsfest
Sämst: Bristen på pengar
Betyg:

Jag kan direkt säga att jag inte hade några större förhoppningar på att den här sommaren skulle bli den beste i hela våres liv. Denna magkänsla skulle visa sig vara korrekt, då väldigt mycket sög väldigt mycket. Och när jag skriver väldigt mycket så syftar jag på de cirka 300 timmar jag tillbringade på min arbetsplats. Jag älskar helt enkelt inte jobbet på ARN.

Trots att jag jobbade så gott som varje dag tjänade jag inte så mycket som jag hade velat på grund av att jag inte fick heltidsveckor, utan landade på någonstans runt 75%-80%. Varav de flesta timmarna på kvällstid, så att det var helt omöjligt att ha ett socialt liv utanför jobbet.

Tur är dock att jag fick till en hel del fina helger på resande fot. Det blev två höjdare till Linköping där en lyckad sennebanansexa genomfördes samt en underbar sommarfest hölls dagen efter att Per blev en äktad man. Men även mindre pretentiösa utflykter som den till landstället Ralleslog och heldagen i Stockholm med Oskar höjde levnadsstandarden avsevärt i juli.

Sedan var ju Yran en given topp men med tanke på hur extremt högt ställda förväntningarna var, så var det givetvis omöjligt att överträffa dem.

En flytt och skönt avslappnad roadtripp ner till kontinenten fick avrunda sommaren, vilket var en bra avslutning. Just att flytta var ett oerhört lyft, då korridorslivet suger efter något år. Korridorslivet suger extra mycket när man har köket i källaren, och jag har under hela augusti njutit av att vara innehavare av ett eget kök.

Det fanns som sagt några toppar, men den ytterst gråa vardagen i bunkern nedanför Sky City gör att betyget inte blir mer än tre smått malariasjuka Kolos.

3 kommentarer:

Anonym sa...

senderos till milan borde ligga på plussidan eller räknar du bara sånt där du kroppsligen deltagit?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Språkgeniet Phil är inte inräknad. Jag försöker hålla den här bloggen ren från Arsenal, så att det i alla fall ska se ut som att jag har något annat för mig i livet...

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Och ja. Jag är medveten om ironin i att använda en Arsenalspelares namn som alias, nu när ovanstående är min utgångspunkt med den här bloggen.