torsdag 27 november 2008

Ett mindre glädjebesked

Nu jävlar i bussen är det nära. En ny dator kommer att dyka upp vilken dag som helst på Studentvägen, och det är veckans bästa besked (tätt följt av beskedet att Gallas fick kicken som lagkapten i AFC). I dagsläget har datorn statusen "levererad till transportföretaget" och kan jag min leveransrapportsgargong rätt så innebär detta att saker och ting har börjat röra på sig.

Det är härligt. Och positivt. Något av en wow-känsla rentav.

Det hade varit det allra bästa om datorn ville levereras i morgon, då det snart är helg. Förra helgen levde jag helt datorlöst och det var det drygaste jag har varit med om sedan jag redigerade ner en text på 13 A4-sidor om den tidigare Arsenalspelaren John "Faxe" Jensen till fyra sidor. Det finns ju för bövelen inget att göra.

Det skulle vara helt orimligt att städa igen, för jag tänker inte bli Eshs bitch på heltid och det här med att hålla på och gå ut och springa fungerar inte så bra när klimatet är som hämtat ur en rysk alkoholistdepressionsgruvfilm. Jag skulle kunna tvätta i och för sig, men det skulle också medföra att mitt liv nådde så allvarliga spänningsnivåer att om det var en film skulle den ha en åldersgräns på 65 år. Dessutom fick jag pengar den 25: e så jag kan lika gärna köpa min 60-graderstvätt på H&M.

Så det är bäst för Dells leverantör att leverera. Annars kommer Flogstavrålet förflyttas in till Studentvägen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

33 000 Faxe var ingen lek. Troligen den sämsta text världen nånsin skådat...

Anonym sa...

Aldrig att du får datorn innan helgen, sån tur har man inte. Tvätta fönstrena inför advent istället!