onsdag 19 november 2008

Ny materiell motgång

Min cykel, eller rättare sagt min på obestämd tid lånade cykel, är död. Eller kanske inte död, men i alla fall immobiliserad. Igår var jag på ILU en sväng efter praktiken för att jag saknar egen dator här hemma sedan Imperialgate (jag gillar att skriva Imperialgate för övrigt) och gjorde en extended surfrunda. När jag skulle åka hem på cykeln i snöslaskmodden se mitt lås till sist ifrån. Det har krånglat tidigare, men nu - i kylan - sa han ifrån en gång för alla och knipsade av nyckeln.

Det var bara att kasta det som återstod av nyckeln åt helvete, konstatera att jag aldrig mer kommer att använda den cykeln och knalla hemåt. Sedan åt jag köttbullar med potatis och gräddsås och krösamos vilket var delikat som ett Ikeabesök.

Idag har jag knappt gjort någonting på praktiken. Det var värt. Imorrn ska jag göra dessto mer. Det blir också värt. Och sedan är det bara en dag till helgen. Även det värt. Enda problemet är att det är idiotkallt ute. Ovärt.

Inga kommentarer: