lördag 30 januari 2010

After workout - bildspecial

Känsliga tittare varnas. Det här inlägget kan innehålla bilder som kränker både syn och smak. Undvik alltså att gå vidare om du är en känslig tittare.

Jag kände att allmänintresset kräver en bilduppdatering. Alla vill väl veta hur mina lemmar har reagerat på min första fotbollsträning sedan september.

Först ut: Smalbenet. En bänk stod olämpligt placerad samtidigt som en motspelare använde armbågen mer än Rio Ferdinand när han tryckte till mig i ryggen. In i bänken for jag - med följande resultat.

Det är bara bögar som använder benskydd.

Bild två: Ett klassiskt skavsår, på ett ganska udda ställe. Jag tror att det var alla mina läckra yttersidor som var boven i dramat här.

'Tis but a scratch.

Bild tre: Varje år kommer den, lika ovälkommen som vinterkräksjukan. Det slår aldrig fel heller. Första träningen efter vinteruppehållet är någon där och trampar på en tå, som kort därefter blir öm. Sedan blir nageln blå och dör, och efter ett halvår trillar den av. Sen växer det fram en ny, som är mogen lagom till januari. Då är det dags för första fotbollsträningen efter vinteruppehållet... Uppträder ofta i par, en på högern och en på vänstern.

Mmm... Portvin.

Fotnot (hehe): Att mina ringtår är missbildade behöver ni inte påpeka. Jag är mycket väl medveten om att de inte ska in och nosa under långtån, men många års iklämmande av fötterna i fotbollsskor har vissa konsekvenser.

2 kommentarer:

Joel sa...

Varför är din långtå längre än din stortå?

Maria sa...

jag hatar fötter....även om jag gillar ägarna.