måndag 4 januari 2010

Måndagsångest ändå

Första måndagen på nya året. Det borde vara den ultimata ta tag i livet-dagen, men för tillfället har jag ingen som helst lust med att ta tag i något som helst. Det finns grejer jag borde göra, men det är alldeles för mycket uppförsbacke för att jag ska orka det. Det är inget roligt att inte riktigt veta vad jag ska göra under våren, och av allt att döma kommer det vara likadant inför varje terminstart inom den närmsta framtiden.

Kul att plugga i fem år, och sen inte få jobb. Det var inte så det lät när jag började studera...

Så det blir måndagsångest vare sig man har eller inte har jobb.

Visserligen har jag kommit in på Svenska 2, men jag är inte direkt sugen på att börja plugga igen. Det är inte så sexigt att hoppa på sin elfte termin direkt. Jag är CSN:s bästa kund genom tiderna tror jag och jag känner på mig att vi kommer att ha ett livslångt förhållande där det mest kommer att vara jag som ger.

4 januari 2010. Jag har sett muntrare dagar.

Inga kommentarer: