lördag 30 januari 2010

Starstruck på Luthagens Livs

Visste ni att Socialdemokraternas ekonomiske talesman Thomas Östros ibland går och handlar precis som en vanlig människa? Nej, jag hade inte heller trott på det om jag inte hade sett det med egna ögon för bara någon timme sedan. Han köpte bröd, och sedan stod han och valde mellan kycklingen och kossan. Till slut valde han - ingenting. Sen gick han därifrån.

Och det var inte alls så att jag följde efter honom. Han råkade bara gå precis dit jag hade tänkt gå.

Idag har jag varit igång sedan gryningen. Redan kl 07.30 ställde jag mig och väntade på Ståhlis för att få skjuts ut till Gottsunda Centrum där Södra tränar om vintern. Sedan var det fotboll i två timmar följt av det obligatoriska fikat på Mysingen efteråt. Nu mår kroppen som den ska efter ett sådant pass, och det smärtar och skaver lite överallt. Och självklart, som traditionen bjuder, ådrog jag mig säsongens blånagel på stortån redan efter en kvart.

Efter träningen tog jag det lugnt ett tag innan jag travade när på stan, där jag förutom att träffa Thomas Östros också köpte mig ett par brallor. Som den medelålders man jag är ska jag börja bära chinos med stolthet.

Resten av dagen ska jag inte göra ett enda någe. Jo, jag ska äta potatisgratäng också. Det ska bli lukulliskt.

Inga kommentarer: