lördag 9 januari 2010

Jag närmar mig restidsgrantin

När jag åkte till Linköping blev tåget 50 minuter sent. I går när vi åkte till Uppsala blev tåget 58 minuter sent. För att man ska få ersättning måste tåget vara en timma sen. Det närmar sig...

Tydligen berodde förseningen på att ett tåg hade kört med fyrkantiga hjul före oss. Fyrkantiga? Don't get it.

Förseningen ledde också till att vi inte hann fram till systembolaget i tid, så det var bara att åka till Stenhagen där det håller öppet till kl 20. Vad gör man inte för att få sitt vin till På Spåret? Jag tog för övrigt Eskilstuna på 10-poäng, och sedan messade jag Luks och frågade hur det gick för honom. Han tokiggade mig dock, så jag antar att det inte gick så bra för honom.

Nu börjar jag och Andersson göra oss redo för ett sväng till Stockholm där vi ska se Hamlet på Stadsteatern. Det blir spännande.

3 kommentarer:

nickel sa...

ska jag möta er medelst hushållsapparater till den engblomska/asplundska maskinparken? eller är det här bara ytterligare ett av esh:s mycket-snack-men-men-liten-verkstad-projekt? jag vet inte.

Hannes sa...

Andersson?

Filippa sa...

vi försökte använda resegarantin en gång, men SJ hävdade att enligt deras beräkningar var tåget endast 59 minuter försenat och det krävs ju som alla vet 60 min för att casha in....