tisdag 26 januari 2010

Ärlighet bröder emellan

Ärligt talat, det här med Saab.

Så skulle jag inleda mitt nummer om jag var en ståuppare, och sedan skämtat lite om hur svårt det är att bestämma sig. Men nu är jag ju inte det, så istället inleder jag så här:

Idag har jag talat ärligt med min lillebror. Han har sprängt slidkransen vad gäller CSN-strul, så det enda som kommer utflygande ur bankomaten när han försöker ta ut pengar är en luggsliten mal. Jag kom då på att jag är skyldig honom några slantar efter en period av extrem fattigdom i somras när han var Norge-rik, och detta meddelade jag per MSN Messenger.
- Tack för att du är ärlig, svarade han och slog numret till Shima Pizzeria.

Varför skulle jag inte vara ärlig? Det är inte som om att jag är typ tretton och han åtta, och att jag hemskt gärna vill få honom att äta hudkräm genom att framhäva krämens "goda eftersmak". Den tiden är förbi, vill jag lova.

Annars har jag hållit lågt tempo under dagen. Vaknade lite efter nio och tog därefter konceptet Arbeta Hemifrån ett steg längre. Jag arbetade från sängen, där jag skrev klart tre inlämningar och funderade lite över hur jag ska lägga upp veckans plugg. Jag kom dock inte fram till något mer nämnvärt än att jag ska bestämma i morgon hur jag gör.

Jag har också försökt kurera mitt ryggont med en längre promenad förbi Blåsenjobbhus till nybyggda träningskomplexet Campus1477 där jag införskaffade ett gymkort. Jag funderar på att göra första passet redan i morgon.

Dessutom har jag idag också ätit kött samt lyssnat på Mahlers femte symfoni.

Hudkrämen? Det är klart att Hannes smakade. Det var inte god eftersmak.

1 kommentar:

Joel sa...

Undrar varför jag har trust issues...