tisdag 12 januari 2010

Just nu på Studentvägen

Jag sitter och håller tummarna för att det ska bli straffar i FA-cupomspelet i den tredje omgången i matchen mellan Coventry och Pompey. Alla gillar ju straffar.

Medan jag väntar tänker jag tillbaka till den gången förra hösten då jag, Lander och Luks besökte Ricoh Stadium för Coventry-Derby och tillbringade större delen av andra halvlek under läktaren för att dricka öl. Biljetten kostade £26 och tåget ut till Coventry gick säkert på £20. Totally worth it. Jag tror matchen slutade 0-0.

Och bara för det gjorde gjorde Pompey mål i matchens sista sekund. Kan jag få tillbaka den senaste halvtimmen av mitt liv? Totally not worth it att sitta och kolla på förlängningen om man inte får se straffarna. Snuvad på konfekten liksom.

Ungefär som 95 % av läsarna av det här inlägget känner exakt i det här ögonblicket.

Edit: Coventry-Derby slutade 1-1 sedan Rob Hulse gjort 0-1 strax före halvtid och hemmalagets Clinton Morrison kvitterat i matchens absoluta slutskede. Till stor glädje för nästan alla de 18430 personerna på arenans branta läktare.

1 kommentar:

Johan Luks sa...

Jag hade för mig 2-2, se där.