måndag 15 mars 2010

2007 - var har du tagit vägen nu?

Min vana trogen når jag dygnets piggkulmen cirka kl 23.00 även idag. I vanliga fall är det inte något problem då jag sällan har tider att passa på förmiddagarna. Detta är dock inget vanligt fall, då jag följer min lillebrors exempel och åker iväg och vikarierar i morgon. Back to the Heby högstadium alltså, men bara för en dag.

Jag har fått något av ett jobbryck den här veckan då jag också ska ut till Stockholm ARN på onsdag för ett klassiskt fyratimmarspass av godshantering. Can't wait.

Helt plötsligt känns det som 2007 igen. Bortsett från att jag har sämre syn och mer halsbränna och en snygg tjej. Annars är allt som för tre år sedan. Kanske borde flytta tillbaka till ÖG-korridoren också för att fullborda regredieringen.

Men det är ju alltid bra att tjäna en extra slant. Sommaren kommer inom några månader och då brukar min ekonomiska status likna Somalias. Den ofinns.

Nej, dags att ställa alarmet på 05.30. Det förtjänar jag efter flera månader av sovmornar.

2 kommentarer:

Joel sa...

Vikarie är jag också ibland.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Ja, det var ju det jag skrev.