måndag 1 mars 2010

King Kolo is a pen's pal

Efter ett mindre slagsmål med snoozeknappen i morse vaknade jag till liv lite för sent för att jag skulle hinna gå ut och gå. Men det var lika bra eftersom att istiden nu har kommit in i fas två då glaciärerna börjar bildas. Vatnajökulls lillasyster börjar så sakta torna upp sig på innergården nedanför mitt fönster.

Istället läste jag halvhjärtat två kapitel till dagens seminarium och gick sedan dubbelvikt genom stormen till SVC. Seminariet var genomuselt, och jag vet fortfarande inte vad det handlade om. Det mest intressanta som hände var att jag lyckades skruva sönder min penna och sedan inte fick ihop delarna igen på nästan en kvart. Triumfen var total när det väl lyckades. Sen var det bara att återgå till att titta på klockan och sucka över seminariets meningslöshet.

Kvällen har ägnats åt supporterklubbsbusiness med telefonmöte, protokollskrivande och artikelskrivande. En mycket produktiv kväll, och det är bara att fortsätta på den inslagna banan i morgon då ett gäng biljetter ska skickas ut.

I morgon tror jag att jag tar sovmorgon. Tisdagar är ändå tråkiga.

Inga kommentarer: