tisdag 9 mars 2010

En viktig milstolpe

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut. Jag drömde att jag vikarierade på Heby (vilket jag också ska nästa vecka), men att jag gjorde det utan att bära byxor. Jag var dock inte helt ankeborg, för jag hade underbyxor på mig. Det känns skönt att äntligen kunna boka av utan-byxor-på-jobbet-drömmen, som ju är en klassisk nästan-mardröm.

Den enda gången tidigare jag har upplevt något sådant hände det på riktigt. En gång, när det var sommar och varmt i Lambohov, råkade jag ha på mig inga byxor när jag gick ut på gården. Det är sånt som händer alla sex-sjuåringar någon gång. Även den gången räddade mig underbyxorna från en ännu mer genant situation.

3 kommentarer:

Erik sa...

Tur att du hade dem. Underbyxorna.

Joel sa...

Jag drömde att vi tävlade tillsammans i skidskytte.
Jag var snabbare men du var pricksäkrare.
Vaknade och skrek av rädsla när jag bommade sista skottet.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Haha. Snacka om mardröm.