onsdag 31 mars 2010

Sitter här i väntan, spelar lite data

Det var länge sedan jag hade så mycket PMS som idag, men konstigt vore väl annars. Kvällens gigantiska match mot Barca har jag väntat på sedan den där ödesdigra majkvällen 2006 då besvikelsens iskalla tystnad låg som en blöt filt över mig, när jag gick hem från Dennis efter Champions League-finalen. Den PCLD:n var inte att leka med.

Och givetvis regnade det den kvällen. Det var nästan poetiskt smärtsamt.

Nu är chansen till revansch här. Arsenal-Barca på Emirates och världens blickar vänds mot London. I alla fall den civiliserade världens blickar. Nej, nu ska vi inte vara sådana. King Kolo är en imperialistfri zon. Många blickar vänds mot Emiraten i kväll.

Jag har ägnat dagen åt tidsfördrivande saker som tentaskrivande och ett MSN-seminarium med Sara angående ordbajseriets ädla konst.

Jag var lite småtrött i morse eftersom att jag och Esh var hembjudna till Becks och hennes nya roommate Jenny på paj. Becks förrförrförra roommate Emma var också där och hon bjöd på muffins. Esh hade styrt upp en massa vin också, och då är man ju inte sämre än att man tar ett par glas. Jag var dock så pass mogen i mitt beteende att jag inte följde med ut på krogen efteråt, utan gick hem och började ladda inför tentan. Det hade dock varit kul att haka på, för vi hade en väldigt trevlig kväll.

Jag har känslan av att tentan gick bra, och när jag känner så brukar jag också ha klarat av den. Men jag kan erkänna att det var svaj på några av frågorna, så helt säker kan jag inte vara. Jag kom bara trea i tävlingen om vem som kunde lämna in tentan först, så det var lite bittert. Men nu kan jag släppa grammatiken igen, och glömma det jag har lärt mig för tredje gången.

Nu ska jag fortsätta slå ihjäl tiden inför The Big Game. Håll tummarna för mig.

Fotnot: PMS = Pre-Match Stress

1 kommentar:

Diamond Champagne sa...

jaha var det ett seminarium? sa inte du att det helt enkelt var en delegering? jag var iofs lika passiv som jag alltid är på seminarium.