torsdag 18 mars 2010

Korv, kolesterol och friterat

Måste bara avhandla detta innan jag viker ner mig i natt. Jag fick hem senaste numret av ICA:s fanzine Buffé i dag. Det får alla som liksom vi gamla stötar äger ett ICA-kort. Med den följer alltid en värdecheck och också chansen att köpa vissa utvalda produkter till rabatterat pris i någon form av personligt riktad reklam.

Det går alltså till så här, tror jag, att ICA scannar av mina inköp, och ser vad det är jag gillar att köpa, och dessa varor får jag sedan köpa billigare, Vad var då mina sex varor? Vi tar det i listform, för det gillar alla.
  • Choritzo
  • Påläggskorv
  • Matlagningsgrädde
  • Smör
  • Ägg
Samt, I kid you not:
  • Chips
Jag är inte stolt. Nu är det dags för en omläggning av kostintaget. Det ska bli den största omläggningen Sverige har sett sedan högertrafiken infördes.

3 kommentarer:

Joel sa...

På min hade det bara stått chips.

Loke sa...

...och gorby´s

Joel sa...

Veckoblogg?