torsdag 4 mars 2010

Ryktet om vårens ankomst överdrivet

Jag har just gått vägen hem från gymmet, och jag fick slå mig fram genom det snödrev som föll från himlen. Flingorna var stora som CD-skivor (kids, minns ni dem?) och jag fick använda min väska som en machete för att ens ta mig fram. Det där med att våren skulle vara på väg kan jag härmed i de skarpaste ordalag dementera.

Samtidigt är det kul att följa Vatnajökulls lillasyster Pollurjökulls utveckling här nedanför på innergården. Den har nu förtärt en försvarlig del av det nedlagda (?) dagiset och börjar röra sig oroväckande nära Tjuven. Var ska man då få sina pizzor ifrån? Lilla Huset? Skulle inte tro det va...

Idag fick jag, trots allt, lite gjort i skolan. Det var inte det bästa jag har skrivit i hela mitt liv, men om man inte gör en restuppgift för ett missat seminarium halvhjärtat bör man uppsöka närmaste kardiolog. Därefter betade jag av ytterligare ett träningspass, och nu kan jag nog påstå att jag har fått lite rutin i träningen i alla fall. Igår var jag dessutom ute och sprang en slinga på en timma, så visst har vi ett embryo till kondition där.

Vad har då resten av den här dagen att bjuda på? Först blir det matlagning, och sedan är det bara att bänka sig framför TV4 Sport och kvällens handbollsmatch mellan IFK Kristianstad och ett annat lag som jag inte kommer ihåg nu. Blir roligare att följa matchen nu när jag har träffat flera av spelarna, och till och med brutit pizza tillsammans med några av dem. Och alla känner ju till ordspråket om den brutna pizzan.

Fan, det börjar gå utför ännu mer med mitt minne. Nu kommer jag inte ens ihåg namn på idrottslag längre. Det här håller inte.

2 kommentarer: