söndag 16 maj 2010

BBQ, terapi och skämmig social samvaro

Händelserik dag i går, men det var tämligen stressbefriat och skönt. Efter att jag och Sara som vanligt hade spikat Melodikrysset kom Saras föräldrar och bror Fredrik och hämtade oss och vi åkte ut till gruvbygden i skogen norr om Åtvidaberg. Där bor Andreas, en annan av Saras bröder, och han firade sina samlade 35 år med grillfest.

Solen strålade och det var årets varmaste dag hittills. Detta fick följden att alla sa "Men vilken tur med vädret vi hade" eller den mer humoristiska "Vilken otur med vädret vi hade" i tid och otid. Jag sa dock ingenting, för jag får inte prata om vädret.

Så vi satt där och pratade med släkten och blev lite solstinna samt viniga. Roligast var när Andreas pappas (som inte är samma person som Saras pappa) partner anlände till festen och fullständigt tog över tillställningen. En riktig larger-than-life-karaktär.

I bilen på väg tillbaka till Linköping höll Fredrik terpisession med Sara och gav henne lite handfasta tips på tema självhjälp. Jag tog till mig tipset att bara ge sig ut i skogen och börja svälta, i syfte att ge kroppen ett riktigt problem istället för alla vardagsdemoner man slåss med. Det kanske vore värt att testa. Eller inte.

På kvällen gick vi till Per och Sandra för någon form av lördagsnöje. Det var kul, särskilt när Spotifytemat för kvällen blev Skämslåtar. Jag tror att jag tog priset när jag satte på svängiga Bring it all back med S Club 7. Sara bidrog med Miley Cyrus medan Laktos-Erik chokade när han var på vippen att spela Pinks Family portrait. Svagt av honom.

Det var också kul att träffa gamla vänner som Aspeqvist, Nettan och Maja. Maja som är pluggar till sjuksköterska var också vänlig nog att lyssna på min sjukdomshistorik från det senaste halvåret och gav mig lite tips om hur jag ska gå vidare. Nu låter det som att jag har varit sängliggande i månader, och så illa är det ju faktiskt inte.

Festligheterna igår ledde till att jag och Sara fick ställa in det planerade besöket på Scandics frukostbuffé i morse, då det var långt mycket mer lockande att sova vidare. Det får bli någon annan gång.

Nu ska jag gå till Swebus. Varenda tåg hos SJ var fullbokat. Irriterande.

Inga kommentarer: