fredag 28 maj 2010

Det blev Mourinho

Min taktik att vänta med läsning inför hemtentan verkar ha slagit väl ut. Jag har redan betat av en fråga (bortsett från diskussionsdelen), så jag har mycket goda förhoppningar om att det här ska lösa sig. Så som det alltid gör.

Dock kan jag stöta på problem längre fram i den här uppgiften, så vi ska nog inte ropa hej riktigt ännu. Å andra sidan, vad ska man med segrar till om man inte kan ta ut dem i förskott? Att ta ut segrar i efterskott leder bara till dammig nostalgi och det-var-bättre-förr-tänk. Som den jägare efter nya utmaningar jag är, ligger jag i linje med förskottsfirande.

En taktisk mästare och utmaningsjägare. Visst är jag klart jämförbar med José Mourinho?

Nu ska jag dock ta lite uppehåll från hemtentan och springa ner till tåget och vänta på att Hannes dyker upp med någon form av matsäck, som han brukar. Pappa fyller 60 år i morgon, så det ska bli ganska stort firande i Lambohov.

Men först ska jag ha en lugn fredagskväll med Sara.

Inga kommentarer: