fredag 7 maj 2010

Willy Wanka

Sitter hos Sara och laddar upp inför en rejäl storhandling på Willys (hangning out) vilket i sin tur blir en uppladdning för kvällens födelsedagsmiddag. Det var Hannes som kom med idén om att vi skulle bjuda vår mor på en bättre (nåja) middag i och med att hon fyllde år i går. Ibland får han bra idéer den lilla gossen, det får man ge honom. Men vad är det man säger, även en blind höna kan hitta en ko.

Igår fick jag vicka på en högstadieskola i Uppsala, eftersom att Fred the Head skulle vara på skol-DM i innebandy eller något liknande. Då ringde han in mig. Jag höll i två idrottslektioner och en engelsklektion, och det gick över förväntan trots en del obligatoriska nu-har-vi-vikarie-so-let's-pull-some-shit-tendenser.

På idrotten fick de givetvis spela multibrännboll, eftersom att det är en gren av brännbollen jag verkligen brinner för. Det hade varit lite väl förutsägbart om jag hade kört igång fotboll, och dessutom är fotboll en jävla bögsport så det var inte heller aldrig aktuellt. Dessutom var det inte jag som bestämde vad som skulle göras. Ni får skylla på Fred the Head som jag sa till eleverna.

Kul att se lite av en ny skola, även om jag börjar se väldigt många likheter mellan de skolor jag har besökt. Kände att jag verkligen vill ha ett riktigt jobb, med lite fasta rutiner och sådant. Hoppas att de hör av sig igen och vill att jag vickar. Men inte nästa vecka för då ska jag vara i Linköping.

Efter vicket åkte jag och Hannes tåg till Linköping och sedan visare till Lambot och firade vår mor tillsammans med pappa, mormor, Sören och Birgitta.

På kvällen när jag hade åkt ner till Sara som hade jobbat gick vi ut och tog några öl tillsammans med hennes jobbarkompisar, och det var allmänt trevligt. När vi sedan skulle sova ville Sara kolla på Star Trek, medan jag var måttligt road. Men jag antar att jag får ge den en chans. Det är ju faktiskt lite coolt med klingon.

1 kommentar:

Erik, supernörden sa...

Det är vackert med kärlek! Tänker på sista raden där. Jag menar, inte ens jag (!) har någonsin riktigt förstått storheten med Star Trek.

Ha en trevlig helg, det ska inte jag.