torsdag 27 maj 2010

Eller blir det bara Baresi av alltihop?

Nej, det gick inte så jävla bra det där. Det där med att plugga alltså. Idag har jag knappt fått ett enda någe gjort, utan bara hållit på med annat så som att starta Facebook-grupp och andra små roliga projekt på det där Internet. Det är bedrövligt att det ska vara så svårt att bara ta tag i sig själv och sätta igång. Imorrn då jävlar, som man säger.

Idag och igår har jag jobbat på en flygplats, och jag önskar av hela mitt hjärta att det fanns något roligt att rapportera därifrån. Det gör det inte...

I tisdags var Aspeqvist här på sitt årliga besök, som det får räknas som numera, och vi lyckades för första gången pricka in ett nationsbesök här i Uppsala. Vi har gjort några försök tidigare, men har av olika anledningar misslyckats grovt. Nu blev det uteplatsen på Orvars och några timmars snack över några 19-kronors samt en och annan trapistöl. Kul med en social aktivitet fast det inte var helg - tänk om folk var lite mindre upptagna under veckorna. Alltid kul att träffa Gamle Aspen, som vi inte kallade honom i mellan- och högstadiet. Men borde ha gjort.

...jo förresten. Piloterna, tror jag, på Skyways strejkade idag. Det är ju något som ni fackligt intresserade bloggläsare antagligen ser som en rolig flygplansrapport. Och ni fackligt intresserade utgör faktiskt en kvalificerad majoritet av läsarna av den här alltmer tvivelaktiga e-publikationen, om jag nu är rätt underrättad. Och är jag inte rätt underrättad får ni skylla på Google Analytics och inte på mig.

Oj, jag kritiserade Google. Nu kommer jag bli avstängd.

I morgon ska jag börja skriva hemtenta. Då får vi också besked huruvida min taktik med att vänta med att läsa litteraturen var ett smart sätt att spara in tid, eller om jag har gjort bort mig helt enkelt.

Inga kommentarer: