söndag 23 maj 2010

I natt ska böckerna jaga mig med yxa

Söndagen den 23 maj har gått ut på enda sak. Att fly pluggandet hals över huvud. Jag har gjort allt det klassiska man gör för att slippa plugga, allt utom Den Stora Utrensningen.

Dagen började med en bättre sovmorgon, tills det att Bosse Bofink som har slagit läger i rönnbärsträdet utanför mitt fönster tyckte att det var nog och började föra ett jävla liv. Det var inte utan att jag kände mig som Nicke Lill-Troll där ett tag innan jag vaknade till liv. Så jag läspade fram ett "Mossa, mossa på er alla mänskobarn" till datan jag hade somnat ifrån bredvid sängen och steg upp och gjorde morgonte.

Därefter letade jag upp uppgiften till i morgon och följde upp detta med att lägga den åt sidan ett tag. För innan jag kunde sätta igång med det var jag tvungen att städa rummet eftersom att det såg för bedrövligt ut, och för att kunna städa rummet var jag tvungen att tvätta kläder samt sortera viktiga papper.

Som alltid när man sorterar viktiga papper snubblar man över viktiga papper som man har glömt bort att man har letat efter, så det tog sin lilla tid att reda ut allting. Men efter några timmar såg jag golvet igen och efter ytterligare en var det helt plötsligt någon form av struktur i min hylla. Vackert.

Samtidigt genomförde jag en helt och hållet prickfri tvättning. Allt blev rent och inget missfärgat. Dessvärre tror jag att jag har fått med mig en av Saras strumpor hem. Den behåller jag som gisslan tills hon kommer hit nästa gång.

När rummet var städat hade jag kunnat börja plugga, men då kände jag ett oerhört starkt behov av att gå ut och powerwalka lite, och jag antar att ni redan här har räknat ut hur mycket läsning jag har fått gjort idag.

Och sedan blev det kväll med allt vad det innebär av matlagning, tv-tittande, diskning, telefonerande, fukostinköp inför morgondagen och det tredje med det fjärde. Fly pluggandet var det ja.

Jag kan redan nu se nattens mardröm framför mig. Fast det var längesedan jag vaknade skrikande, så det är kanske dags för en sådan ångestnatt igen.

I övrigt har helgen varit mycket städad. I fredags satt jag och Lander hemma hos honom i Västerås och styrde med supporterklubben, och vi fick en hel del gjort. Vi hann dessutom med att se en division V-match i Tillberga (ja, precis bredvid anstalten (här avbryts bloggskrivandet i cirka en kvart då King Kolo fastnade på kriminalvårdens hemsida)).

Ni ser ju själva hur den här dagen är. Vafan, kriminalvården liksom. Tentaplugg är ett opium för slösurfandet.

Nu är den stora frågan: När sker Den Stora Utresningen? Hemtentan inleds på fredag, och den andra tentan är nästa fredag. Mitt tips: Torsdag.

Inga kommentarer: