söndag 2 maj 2010

Valborg - detta har hänt

Ännu en valborg är passerad och jag överlevde i år också. På det hela taget blev dagen lyckad och jag tror att den kvalar in som min tredje bästa Uppsalavalborg. Eller den var nog vassare än lampkrossarvalborgen 2007, så jag lyfter årets till den näst bästa just efter den där episka dagen 2008.

Dagen började dock inget vidare eftersom att jag var på mitt allra sämsta morgonhumör orsakat av usel nattsömn. När jag efter många om och men började varva ner på kvalborg och slumra till kom Esh hem och spelade fars i lägenheten, för det smällde så mycket i dörrar att Stefan & Krister sa "Lugn nu, du behöver ju inte överdriva". Nästa gång jag nästan hade somnat väcktes jag av ett monotont dunkande som kom någonstans ifrån. Det visade sig vara någon som hade blivit utelåst från grannhuset som dunkade på dörren så till den milda grad att det hördes upp till mig.

Till slut hade jag dock ryckt upp mig så pass mycket från morgontjurigheten att jag pallade pallra mig iväg till Ekumenikumparken där "alla" på sedvanligt sätt höll hus. Jag hängde mest med Jajje och Jesper, men jag satt också med Hannes en stund. Hans kompisar hade på grund av den agrara utstyrsel min bror bar döpt honom till "Bonde söker hjälp", och det var mycket träffande. Jag tror det var South Park-kepsen som gjorde outfiten så komplett.

Schennifer Lopez och min bror bonden håller låda i parken.

I parken sprang jag först inte på någon alls jag kände, vilket kändes märkligt eftersom att man normalt sett vadar i bekanta här på valborg. Folk hade väl flyttat var mitt antagande. Men efter hand stötte jag på flera stycken, till exempel Becks, Fred the Head och Erica. Den sistnämnda skvallrade om att Oskar skulle dyka upp framåt kvällen, så då blev det en omprioritering för kvällens agenda.

När många började röra sig mot champagnegaloppen avvek jag och trampade genom stan bort till kvarnen där jag köpte grisen, potatissalladen och Lohmanders. Sedan tajmade vi det så bra att när jag kom bort till Kantorn dök Björn, Elin, Lindberg och Jonas upp, och det var ju bra eftersom att jag var på väg hem till Björn och Elin.

Där tog jag det lugnt ett tag och tog för en gångs skull regeln varannan vatten på allvar. För det funkar väl även om man dricker allt vatten på samma gång? Sedan drog vi igång grillen så att jag fick flambera mina grisar och när de var uppätna kände jag mig redo att ta mig an kvällen. Jag blev dock kvar hos Björn tills vinet var slut.

Jag och Esh lämnade Djäkne och gick till Ekumenikum där skräpet verkligen låg i drivor. Det var chockerande att se. Att inte folk plockar upp efter sig! Skamligt, Uppsala. Esh ville inte följa med in till den fest där Oskar var på så jag gick själv och så hängde vi där och gjorde lite catching up, samt blev utkörda ur ett rum ("Min säng är ingen sittplats"). Sen gick jag, Oskar och Erica hem till mig där vi käkade pizza, innan de tog taxi till stan. Jag somnade när huvudet hade träffat kudden.

Resultatet av dagen blev ett solbränt ansikte samt ihängande trötthet under gårdagen. Men det kan man stå ut med när förrgårdagen blev så pass lyckad.

Idag har jag spelat seriepremiär, men allt jag har att säga om den är att fotboll är en jävla bögsport.

3 kommentarer:

Loke sa...

Japp och ändå lockas man av ett erbjudande om att spela i div 7... Jag är grymt sugen.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Gört. Cronis sa alltid att det var synd att du la av.

Kerstin sa...

Tveksamt om jag tycker det är värt att bo kvar i Skåne för att spela i ett div 7-lag som ligger näst sist... Då ska det vara jäkligt bra betalt.