onsdag 12 maj 2010

Levski-Dödsdömda 4-1

Det var roligt att spela korpmatch i går med Pers lag, men jag har fortfarande inte förstått namnet på laget. Typ Levski Chassi eller något. Jävligt konstigt. Jag hade träffat några av spelarna förut så det var inga problem att dyka in i laget på en backplats. Till en början var det ovant att spela sjumanna eftersom att det inte är några som helst ytor att spela på, samt att planen var full av månkratrar vilket omöjliggjorde det fina kortpassningsspel vi hade planerat.

Motståndarna gjorde oväntat 0-1 i inledningen, men vi vände redan före halvtid och när vi vid ställningen 3-1 fick straff i andra halvlek och Per rullade in bollen i mål var det avgjort. Det roliga med straffen var att Sam, som blev kapad i straffområdet lyckades snacka till sig sitt andra gula kort i samband med det och blev utvisad. Första gången jag har sett någon tilldömas straff och rött kort i samma sekvens. Och första röda kortet jag har sett på Korpvallen sedan nån idiot skallade sönder Ersins läpp när jag spelade med Ollas (?) 2004. Den gången ledde det till rättegång, men Sams utvisning stannar nog vid en matchs avstängning.

Till sist, hoppas att det var lugnt för min tränare att jag spelade korpmatch. Mitt kontrakt uttrycker faktiskt inte något om att jag inte för spela för andra lag under säsong, i och med att jag inte har något kontrakt, så jag har ryggen fri juridiskt sett. Leif Silbersky skulle vara stolt över mig.

Inga kommentarer: