fredag 14 maj 2010

Välkommen Elis!

Vilken härlig dag!

Han har äntligen kommit till världen. Elis, Love och Kerstins son och min brorson, föddes igår på Kristianstads BB och det var en fantastisk känsla när Love ringde och berättade sent igår kväll. Jag är mycket glad för deras skull, och nu hoppas jag att jag får träffa den lille krabaten så fort som möjligt. Synd att jag oftast befinner mig en halv dag från Skåne.

Igår firade jag och Sara hennes nya amerikakunskaper och idag har vi ännu en anledning att fira. Glada tider, det är vad det är.

Jag träffade pappa och tog en lunch tidigare idag och det blev mycket snack om min och mina bröders förlossningar, och hur hans känsla var då. Roligast var när han berättade hur han hade gett Love nyheten om att hade fått en brorsa, och den då treåriga pojken envist hade svarat "Näe, det har jag inte alls". Inte för att jämföra mig med gudomligheter, men jag blev precis som Jesus förnekad av dem jag kallar min familj.

Nu ska jag kolla på MMS:et med bilden på Elis ännu en gång. Det går inte att tröttna på den.

2 kommentarer:

Joel sa...

Är det bara för att vi vet att det är deras son eller tycker du också att Elis är sjukt lik både Love och Kerstin på bilden?

Filippa sa...

Grattis farbror!!