måndag 17 maj 2010

Tänkte att man kunde grilla

Det kom visst ingen vår i år
Han tvekade vid grinden
Klia' sig i rufsigt hår
Och snart var han borta med vinden

Så är det. Nu när kung Bore äntligen fann för gott att abdikera, hoppade de (vilka de nu är) över våren och gick direkt på sommaren. Och med tanke på hur usla somrarna brukar vara numera gäller det att passa på. Det blir bara tre soldagar till i år. Men nu ska jag stänga väderforumet, för jag får inte prata om vädret.

I alla fall passade jag och Esh på att ta en engångsgrillning av hamburgarna nu när det gick att vara utomhus. Vi satt i Triangeln med bland andra Magnus och nöjt samt, i mitt fall, svettades i solen. Jag och Esh unnade oss dessutom ett par folköl 2,8. Nu luktar jag som en Dan Andersson-dikt och känner mig härligt tröttmätt.

Tycker att jag var värd lite solbad efter den här måndagen, som jag inledde på Akademiska Sjukhuset nuklearmedicinska avdelning efter att först ha fastat i tolv timmar (kände inte av det där som Saras brorsa pratade om, se nedan. Man måste antagligen fasta längre för att nå nirvana). Där fick jag äta en smaklös omelett som var kryddad med uran, eller något annat radioaktivt ämne, och därefter filmade de mig med en gammakamera för att följa hur maten lämnade magsäcken under två timmar. Intressant? Ja, okej. Då fortsätter jag.

Första timmen filmade de under en minut i var femte minut, så då var jag tvungen att sitta still i maskinen vilket var mycket långtråkigt och jag utvecklade snabbt grav ADHD. Sköterskan var dessbättre hygglig och hämtade ett gäng tidningar. Hygglig, trodde jag, men det var hon inte - hon var elak. Tidningarna jag fick välja mellan var typ Golfnytt, Svensk Golf, Allt om bilar och Svensk Damtidning. Jag kan nu ärligt säga att Slitzmodellen Sofia Hellqvist inte är en riktigt bra partner för prins Carl Philip, samt att Daniel Nyhlén har helt rätt i sin krönika där han beskriver splittringen inom svenska folket angående hennes lämplighet som prinsessgemål som "ett inbördeskrig".

Timmen gick därmed oerhört fort.

Andra timmen var det bara filmning var tionde minut så då fick jag lämna maskinen (som hette Hawkeye, coolt!) och läsa min kurslitteratur istället. Sen fick jag gå. Svar på hur undersökningen gick ska jag få per telefon av min doktor någon gång den närmsta tiden.

Sen var jag i skolan, och fick lite panik över att jag inte alls har koll på grejerna inför tentan. Men det brukar lösa sig på något sätt. Jobbigt bara att jag har en hemtenta i andra kursen samtidigt som tentaplugget når sin mest intensiva fas. Här krävs planering, och det har man ju aldrig varit en fena på. Men det brukar lösa sig på något sätt.

Nu ska jag fortsätta autismlyssna på Gonna get along without you now med She & Him samt kolla på bebisbilder resten av kvällen.

Till sist kan du få gissa vad jag ska göra i morgon.

Om du gissade på "äta mer uran" var det fel. Gissade du på "vara tysklärare i Heby" var det dock rätt.

3 kommentarer:

Diamond Champagne sa...

hawkeye säger du. KOm den från Iowa? Iowa kallas nämligen för the hawkeye state. Huvudstaden är des moines.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Det är en General Electric-produkt, och deras huvudkontor ligger i The Constitution State. Men det låter ju rimligt att den åtminstone är konstruerad i Iowa.

Diamond Champagne sa...

The constitution state = connecticut Huvudstad: hartford