torsdag 20 maj 2010

Sök glosor, sööök

Ingen försovning idag, så det var med lugn och harmoni jag satte mig på bussen i morse. Jag var dock besviken då jag inte hade någon Ajvidebok att läsa. Han skriver så himla långsamt. Typ en ny bok vartannat år. Jag skriver blogg minst varje dag (eh, kind of (mer än Josefin och Becks i alla fall)) utan att ha det som jobb så det borde inte vara några problem för honom att producera snabbare.

Dagen flöt på som dagarna gör när man visar samma film om och om igen. Endast en liten plump i protokollet uppstod då alla tv-vagnar och projektorer var upptagna under en av lektionerna, så jag gjorde det enda rätta och skickade ut kidsen att leta efter glosor på skolgården. Alltså skriva de tyska orden för olika substantiv i verkligheten.

Efter en skön tupplur på bussen hem, jag önskade att bussen aldrig skulle komma fram, såg jag fram emot en lat eftermiddag. Då messade Hannes och bad mig vara med i hans studentlag som hade personalbrist, så det var bara att jogga bort till Fyrishov och återse Studentserien. Det var kul att åter spela en sådan match även om jag saknade Dennis dubbarna först-tacklingar, som alltid startade smågruff. Vi klarade 2-2 mot ett rosa lag trots att vi var en man kort, och Hannes visade vägen genom att göra 1-0 efter en läcker frisparksvariant. Kul!

Kvällen har ägnats åt TV främst, och bara för en liten stund sedan, under TV4:s Herman-Lindqvist-fast-m e r-populärvetenskapligt-program, insåg jag hur fruktansvärt lik Sveriges landsfader Birger Jarl, eller BJ som jag brukar kalla honom, var den nutida skådisen Willem Dafoe. Alike as berries! Kind of.

Inga kommentarer: