lördag 8 mars 2008

04-revansch

Efter förra lördagens kökatastrof på Vdala gör vi ett nytt försök. Den här gången på ÖG:s klassiska Marsgask med 04-släpp. Och vi gör det givetvis utan släppbiljetter, för det är bara bögar som har släppbiljetter.

För ganska exakt ett år sedan var Marsgasken del två i en extremt stökig helg som inleddes med korridorsfest här på Trädgårds på fredagen, då min lillebror spontanåkte upp på kvällen för att delta i festligheterna. Det var på den tiden han fortfarande tyckte det var kul att komma och hälsa på.

Korridorsfesten går till historien som den gången då alla mina kompisar slog världsrekord i fylla. De hade varit på spritförfest hemma hos Dennis innan - därav all djävulskap, för att citera en berömd film. Det kan också ha varit den gången jag fick Hannes att kräkas dagen efter genom att tvångsmata honom med vispgrädde.

Av ÖG-kvällen minns jag inte så mycket bortsett från min outfit och Dennis vurpa i min fåtölj. Se nedan, som man brukar säga.

Blir det bara hälften så stökigt i kväll är jag helnöjd.

Problem med balansen. Till och med i sittande ställning. Och han ska vara farsa...

Dagens outfit: Pikétröja - Lacoste, fejkläderjacka - Selected, fjäderboa - stulen, stor stark i plastglas.

1 kommentar:

Hannes Asplund sa...

Det var på den tiden jag hade råd att komma på besök.
Det kostar ju fan med SJ.
April säger jag!