onsdag 12 mars 2008

Fred the Heads ramsa

Idag för exakt två år sedan åkte jag och mina kursare på engelskan till England för en månad av kulturella studier. Då vi bodde vid Finsbury Park tillbringades första kvällen dels på Gunners Bar och dels på Twelve Pins där vi firade en 2-1-seger över Liverpool. Det var en rejäl fest, något av en pintfestival i Islington.

Hur kvällen slutade har jag fått återberättat för mig (som om jag är den förste som har blivit dyng på Twelve Pins - don't you judge me). Jag, Dennis och Fred the Head, som han populärt kallas, vinglade hem längs Seven Sisters Road och in på det mer än lovligt skabbiga "hotellet" Kent Hall. Det sjöngs en hel del ramsor, och Fred skrev till och med en egen sådan. Den berättar han om här:

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH underbart! Vilken nostalgi. Tänk när man satt där nere i 7an (var det det) och spelade poker och blev hånad. Det var tider det!

Anonym sa...

Det var tider det och om jag får säga det själv förbannat god friterad kyckling efter puben.