söndag 2 mars 2008

Vdala kan dra

Är det någon nation som inte har visat sig från sin bästa sida den här veckan så är det Vdala. Efter fiaskot med Medelhavsburgaren i tisdags var jag beredd att ge nationen en ny chans i går då den traditionsenliga Rockgasken hölls.

Efter uppladdning med bollocksmatchen Arsenal-Aston Villa hos mig och förfest hos Kalle tog vi oss till Vdala. Där gjorde vi misstag ett: Vi ställde oss i den milslånga kön. Sedan gjorde vi misstag två: Vi stod kvar i den milslånga kön trots att den knappt rörde sig och att Norrlands fanns som alternativ. Björn och hans tjejgäng fann det för gott att ge upp, men jag, Kalle, Esh och Becks kämpade vidare. Det var misstag tre.

Två timmar senare gav jag, Kalle och Becks upp. Becks drog hem, men jag och Kalle valde Upplands där Kalle uppfann drinken Mördaren då de inte hade Dräparen. Mördaren består av en del Mintu och två delar Baileys - fast den kanske redan finns...

Vi rundade av kvällen på Palermo tillsammans med alla andra alkisar. Sedan gick jag hem och somnade framför NHL i soffan. Det var en riktigt ovärd kväll.

Nu tänker jag inte ge Vdala chansen på bra länge. Jävla skitnation. Den är fan sämre än bakfylleångest.

1 kommentar:

Anonym sa...

"en del Mintu och två delar Baileys"

Låter som en drink som är påkommen en tidig morgon på en finlandsfärja när det inte längre finns några alternativ. Blääh!