måndag 10 mars 2008

Dagarnas svar på blindtarmen

Måndag är den mest onödiga dagen av alla. Särskilt de måndagar som inleds med handledarträff angående en uppsats jag ännu inte har börjat skriva på och fortsätter med tentaplugg till en tenta där begrepp som exordium, synekdoke och ethopopeia avhandlas. Ni som klagar på att jobba - det kanske inte är så jävligt ändå. Lite perspektiv, om jag får be.

Att jag sedan bara har läst ett kapitel av planerade allihop under helgen kan väl knappast vara mitt fel. Persikodrinken på ÖG i lördags samt att Arsenal effektivt jobbar på att spela bort sig själv från ligaguldet är bovarna i dramat. Det går ju inte att fokusera under sådana omständigheter.

Men jag går in med en GSG-inställning till den här tentan. Jag siktar knappast på att spika den, så jag behöver ändå inte kunna precis allt. Det är en tröst, en lisa när man börjar tänka som Thomas Ravelli efter Raducioius 1-2-mål i förlängningen mot Rumänien i VM -94: "Omöjligt. Vi klarar det inte".

Än är dock inte pluggandet över. Det kommer att fortsätta ännu ett tag denna onödiga blindtarm till dag.

Inga kommentarer: