onsdag 12 mars 2008

I, spanjoren

Min ineffektivitet vet i dagsläget inga gränser. Jag tänker hela tiden att jag borde sätta igång på allvar med uppsatsskrivandet, men mer intressanta saker kommer hela tiden i mellan mig och Word. Jag gör lika mycket vettigt som en spanjor under siestan - fast inte bara när dygnets varmaste timme pågår utan hela tiden.

Förut, till exempel, när jag hade ätit frukost där vid 14-tiden hade jag ett missat samtal från Dr Esh. Jag ringde upp och blev genast inbjuden på lunch, och efter några "men, jag måste ju skriva..."-tveksamheter, fanns det inte längre några tveksamheter och jag gick till Studentstaden. Det var en ohärligt uppfriskande promenad i den brittiskt råa dimman. Men maten var god och full av järn.

Sedan var vi tvugna att dricka kaffe och titta på Will & Grace för att därefter gå till Ovandahls kondis för Esh var sugen på chokladbakelser (ja, som en tjej). Jag avslutade min odyssé i centrala Uppsala med att gå till Hemköp och köpa Bragokex, för sådana är bra att ha när man pluggar tänkte jag.

Därefter har jag gjort fuck all.

Men det löser sig säkert med uppsatsen också. Mañana, mañana. Eller manana, manana som vi brukar säga.

Inga kommentarer: