söndag 17 augusti 2008

Det är kallt nästan höst nu

Först vill jag nämna två saker.

1.) De får gärna dra igång elementen på Norrlandsgårdarna. Trodde jag skulle slippa frysa i hemmet sedan jag lämnat Trädgårds. But nein. Istappar-i-skägget-festival igen.

2.) Det är heeelt värdelöst att vara pank. Vill. Ha. Lön. Nu. För. Helvete.

Premiär i Premier League igår, och denna högtidsstund firade jag tillsammans med Fred the Head och Smögen i ett korridorsrum på Kantorn. Trevligt, kantat med lite lidande så som det sig bör när Arsenal spelar.

Efter matchen blev det en kväll som Bertil Enstöring eftersom att ingen ville leka med mig samt att de som ville skulle gå ut på lokal. Inga pengar i kombination med ovilja att gå ut fick mig att stanna hemma framför tv:n/datorn med fyra påsar chips. En så kallad ganska värdelös lördag med andra ord, men vem har sagt att just du kom till världen för att få solsken och lycka på färden?

I fredags blev jag på nåder inbjuden på någon form av födelsedagsskiva vid Esplanaden. Den var ganska sugig och en jävla hund sprang omkring och gjorde att det var helt omöjligt att slappna av. Jag har sagt det förr: Djur, vad fan är dom bra för? Men det var kul att träffa Esh och Nickel i alla fall.

Nu ska jag ner till korridoren och flyttstäda. Är inte alls det minsta sugen på det. Inte alls. Flyttstädning kan dra. Var är Josefin när man behöver henne? Hennes städning av mitt förra rum på Stockrosgatan höll ju värdsklass. Sluta åk till Brighton. Är ni 15 år och på språkresa eller?

PS. Kerstin: Det finns två populärkulturella refenser och en mer finkulturell referens i det här inlägget. Hittar du alla?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Bra.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

För alla er som saknar Kerrans knivskarpa intellekt (HÄJ HANNES!) här är facit:

Populär 1: Rubriken är inledningsstrofen i Säkerts låt "Ditt kvarter."

Populär 2: Enstöringen Bertil är en eremit i boken och tv-serien "Skrotnisse".

Fin: "vem har sagt att just du kom till världen..." är ur Evert Taubes fina visa "Så länge skutan kan gå".