fredag 8 augusti 2008

Det ÄR kul att flytta

Flytten har nu gått in i den fasen där man önskar att man kunde warpa sig en vecka framåt i tiden så att man slipper hålla på och packa, jaga banankartonger, göra adressändringar på en miljard ställen, fixa nytt Canal+-abonnemang, bryta ryggen för man packar för tungt, inse hur dålig man är på att städa när man ser allt damm bakom saker samt försöka hitta folk som vill hjälpa till och bära. Vissa har ju inte en handbollsklubb i ryggen som backar upp i samband med flytt...

Men annars är jag helnöjd.

Snart ska jag dessutom få inreda lägenheten. Jag tänker Tema: Grekrestaurang. Lite vitkalkade väggar, ett stengolv, blåa dukar och sedan zorba, zorba, zorba i sorround-systemet. Esh godkände förslaget strax före spelningen med Markus Krunegård i lördags kväll.

Det ser dock lovande ut. Det som återstår att packa ner och kläder och sånt där löst plock som man inte vet var man ska göra av, så det här ska jag nog lösa under dagen. Först ska jag bara cykla upp med lite kläder till lägenheten för att frigöra en väska.

Man är inte Uppsalastudent om man inte någon gång har gjort en cykelflytt.

Det ÄR kul att flytta. Bit ihop nu, Kolo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns när undertecknad cykelflyttade nere i lund back in '07. En till brädden fylld hockeytrunk på ryggen gjorde att jag stegrade oroväckande på raksträckorna. tur att det mestadels var nerförsbacke till klostergården. lycka till med flytten gutta!

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Dock tänker jag inte ta soffan med cykel...

Anonym sa...

det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartenda dugg.

Anonym sa...

Underbart Achsel!
//Nick