fredag 15 augusti 2008

Sover som aldrig förr

Jag har en ny säng. Den har jag köpt - ännu ej betalt dock pga av mitt finasiella helvete - av Jaydeep och Johanna. Den utklassar min gamla med 19-17 i avgörande set och jag sover som en köng i den.

Men en annan viktig anledning till bättre sömn är att det är så tyst. På trädgårds hörde det till vanligheterna att vakna av skrik, sång, bråk, cyklar som vältes, parkeringsautomater som stenades, uteserveringar som förstördes och annat som hör hemgång från BJ eller Flustret till. Där blåste också en och annan larmande ambulans förbi cirka 10-15 gånger per dygn. Och då och då stövlade ju hantverkare in i rummet och bytte element. Värst av allt: Nordman spelade på Flurran en gång.

Allt det där slipper jag nu. Det är som att bo på landet. Jag vaknar nästan av att det är för tyst nu för tiden.

Detta lägger jag i plusskålen för nya lägenheten. Studentvägen-Trädgårds 2-1.

3 kommentarer:

Sandy Francisco sa...

Vad snackar du om? Min sang var val prima!! :D

Anonym sa...

Fin sundsvallstribute i "köng"

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Inget fel på Freshsängen. Jag var bara för snål för att köpa en bekväm bäddmadrass. Den här gången ingick bäddmadrass i köpet, vilket det inte gjorde vid vissa andra sängköp jag har gjort...