måndag 18 augusti 2008

Trädgårds är ett avslutat kapitel

Det fanns alla förutsättningar för att flyttstädningen skulle bli extremt tråkig, och förväntningarna infriades på varje punkt. Särskilt tråkigt var att skrubba kalk från kaklet i duschen samt fönsterputsen. Elementtvätten var också ett lågvattenmärke i mitt liv.

Men nu är det över.

I morse lämnade jag in nycklarna och därmed är epoken Trädgårdgatan över. Det var trots allt lite vemodigt att lämna rummet för sista gången, men sedan jag kastat en blick mot köket - fortfarande långt ifrån färdigrenoverat - insåg jag hur skönt det ska bli att slippa just den aspekten av korridorslivet. Och när jag tänker efter kommer det att bli skönt att slippa varje aspekt av korridorslivet.

Det enda jag kommer att sakna med trädgårds är läget. Detta i och med att jag bor så SJUKT långt från stan numera, det är nästan orimligt så långt det är. Men man får, som Lars von Trier brukar säga, ta det goda med det onda.

Den här veckan ska jag skriva en uppsats om Dvärgen, för det orkade jag inte göra i juni på grund av att det var galet högt tempo i skolan då. Men jag tror jag börjar med den i morgon. Eller manana, manana som vie brukar saj.

Inga kommentarer: