tisdag 26 augusti 2008

Positivt med lön, negativt med hantverkare

Skönt att för första gången sedan Majlönen ha mer än 2000:- kvar på kontot när alla räkningar och andra betalningar är avklarade. Det är sådant som motverkar ångest, stress och dylika mindre angenäma tillstånd.

Något som dock inte motverkar ångest, stress och dylika mindre angenäma tillstånd är att bli väckt klockan nio av att någon hetsringer på dörren. Och vem är det normalt sett som hetsringer på dörren tidigt på morgonen? Just det, hantverkaren. Vad ville han och hans kumpaner då? Oklart. Som fucking vanligt.

Jag tror att Uppsalas hantverkare har bildat en pakt. De vet att jag gillar att tonårssova när jag är ledig, och därför turas de om att kolla upp mitt veckoschema och prickar därmed varenda sovmorgon jag har. Varför skulle de annars stövla in i mitt liv utan att göra något i lägenheten gång efter gång?

Hantverkare alltså... Pöh. Jag säger pöh.

Skönt med en ledig dag efter förra veckans bilturné genom Skandinavien. Hann fixa så kallade ärenden och skicka ut Arsenalbiljetter till folk. Och så tränade jag fotboll, men dra åt helvete så dålig jag var. Skyller på att jag är skadad. Högra skinkan smärtar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har alltså ont i halva dig, svåger?

Anonym sa...

Kan skinkaaa.