tisdag 26 augusti 2008

Tillbaka i studentlättjan

Härmed lovar jag högtidligt att jag under innevarande säsong kommer att njuta av varje sekund av studentlivet. För om ett år räknar jag med att ha ett jobb och därmed är ju livet slut.

Jag ser det som en förmån att få sova så länge man vill, även om jag blev väckt av ett jävla telefonsamtal hur tidigt som helst (10.00). Jag kommer aldrig få sova ut ordentligt.
Det är också en förmån att kunna göra surfrundan i upp till två timmar, och därefter lalla ut i köket och göra kaffe till lunch. Sedan kanske man kollar på SVT 24 ett tag på någon paneldebatt om Pragvåren -68, och följer upp detta med att analysera Bo-Inge Anderssons kommentarer om det demokratiska konventet i Amerikatt.

Sedan skriver man 100 ord i sin uppsats om Dvärgen, och nöjer sig med det dagsverket.

Om några timmar räknar jag med att vandra ner på stan och lämna in min punkterade cykel. Ett ytterst tungt projekt och därmed det enda jag kommer att utföra idag.

Jag ska njuta av varenda lat sekund det här året. Det lovar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gört! /hon som pallade jobba ett år och sen åkte på språkresa