måndag 11 augusti 2008

Var bor du? Studentvägen...

Se rubben ovan. Så får jag svara numera. Kvar i mitt korridorsrum - tekniskt sett är det mitt fram till och med sista augusti - finns nu bara lite rengöringsmedel. Och en hel del damm. Någon dag ska jag flyttstäda...

Flytten är alltså avklarat och tack vare rask och mycket uppskattad hjälp från Jajje, lillebror Hannes, Trolldegs-Oskar, Hellman och Emma från LKPG var vi klara med allt bärande och körande på drygt två timmar. Enda gången det var ett kritiskt läge var när jag skulle backa upp lastbilen till ingången vid korridoren, men efter några justeringar och våldsam gasning framför en förundrad publik på Christer Fågelsången kom jag typ som rätt. Det var inget pinsamt alls.

Det var grymt skönt när allt var uppe i lägenheten och bilen var inlämnad. Då fick jag öl.

Sedan var det bara att styra kosan mot Uppsala Reggaefestival och avnjuta lite soft knarkarmusik. Vi knarkar dock inte, för sådant håller inte lärar- o psykologstudenter samt SKL-anställda på med. Det var en riktigt schysst kväll och jag fick mersmak inför nästa års festival. Fast en dag är nog tillräckligt vad man orkar med när allt är baktakt. Jag vill minnas en frän attack mot baktakt från undertecknad vid den tredje dagen på reggaefestivalen Summerjam i Tyskland 2003...

Söndagen var improduktiv, och allt jag gjorde var att koppla igång internet samt packa upp köket. På kvällen dök Nettan upp och då hängde vi mest framför tvn och sippade på en och annan öl samt åt dajmtårta för att fira Antonio Banderas födelsedag. För man måste ha ett skäl för att få äta dajmtårta.

Idag kom mamma och pappa förbi och lastade av Love och Kerrans bord som de så snällt har skänkt bort. Fick även ett par växter, vinglas och en matta så nu är lägenheten lite mer pimpad. Jag och pärona gick och käkade en klassisk Rififi innan vi tog en spontan sväng till Uppsala Bögar och tittade på kungagravarna där. Good day out.

Nu sitter jag i mitt vardagsrum och tittar ut över rönnbärsträden där utanför. I horisonten ser jag domkyrkans tvillingtorn. Jag känner mig mycket tillfreds med den synen. Det känns fantastiskt att äntligen ha flyttat in.

Inga kommentarer: