onsdag 20 augusti 2008

I Sveriges framstjärt

Jag är i Göteborg. Detta bestämdes hastigt och lustigt igår då jag och Lander beslutade att få till lite intervjuer med Arsenalspelare i Frankrikes landslag.

Kul att vara tillbaka i Göteborg, rövhålet nummer ett i Sverige. Jag får alltid panikångest av den här staden, mest på grund av att det är helt omöjligt att köra bil här men också för att folk är så jävla goa. Man bör vara stel, tråkig och asocial som i alla andra svenska städer istället.

Och så klart hatar jag staden på grund av fiaskot i Gothia Cup 1998.

I morgon blir det Ålborg, Danmark och intervju med Arsenals förra manager Bruce Rioch som numera är tränare i Superligan. Också ett äventyr. Sedan får vi se om det blir en sväng till Hamburg eller Köpenhamn eller någon bordershop med billig öl. Allt är spontant planerat och det blir som det blir. Tur att min aspergers är under kontroll numera.

Nu blir det en sväng på stan och sedan Ullevi och Sverige-Spanien. Det är bättre än att jobba i alla fall.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Var var du på biologin? Rövhål och framstjärt (kanske världens värdelösaste ord) är vitt skilda saker och om du inte lär dig det kan det få förödande konsekvenser.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Trött jag blir att jag måste förklara allt för dig.
Rubben är ju en ordlek på "Sveriges framsida" som Götet populärt kallas och rövhål är i just detta fall en eufemism.

Anonym sa...

Trött JAG blir att jag aldrig får kommentera något på din blogg längre utan att du ska hålla på. Fattar väl jag med. Rövhål är snarare en förskönande omskrivning för dig, svåger.

Anonym sa...

You kids and your assholes.