torsdag 15 oktober 2009

Axel vs Board of Education

Igår gav jag mitt rum en riktigt välbehövlig omgång. Den senaste tidens sjukdom och igenkommande har inte direkt givit mig tillräckligt med tid, energi och vilja för att ta tag i det. Men nu, i någon form av städeufori, blev det av i samband med tvättstugans lockrop.

Senare i det här inlägget ska en lista av mina fem värsta hushållssysslor gå av stapeln, så det kommer att bli ännu mer intressant. Alla gillar ju listor. Alltså, sluta inte läs riktigt ännu.

När städningen gick av stapeln visade det sig att dammet under sängen hade inlett en evolutionsprocess. På flera ställen såg jag tydliga spår av förstadiet till en kritaperiod. Om jag hade väntat två veckor till med att gå loss med "snabeldraken" hade jag tvivelsutan fått rasera hela civilisationer. Men jag är ju ingen conquistador som på pin kiv smittar ner stackars azteker med smittkoppor och sådant. Jag är bättre än så, och väntade alltså inte tills de första tvåbenta varelserna började organisera sig där i mörkret under sängen.

Egentligen skulle jag ha genomfört städningen fullt ut och moppat också, men någonstans i samband med att Esh hittade en överbliven Stella som låg och klirrade ledsamt ute på balkongen försvann all min städlusta lika effektivt som den ludna kvalstermattan, som bara minuter tidigare hade eklipserat mitt golv. Det fick bli en carbonara och landskamp i stället.

Nu kommer min toppfemlista. Det var väl inte så farligt att läsa ända hit?

1. Hänga upp våt tvätt
2. Skrubba badkaret
3. Dammsuga
4. Föra in täcket i påslakanet
5. Gå bort med panten
Bubblare: Sortera viktiga papper

Jag HATAR verkligen att hänga tvätt.

1 kommentar:

Nickel sa...

jag ÄLSKAR ordet tvivelsutan! och sen dyker konceptet "föra in täcket i påslakanet" upp i listan.. jag känner mig nödgad att skriva en lista över mina favorituttryck i det här inlägget!

1.tvivelsutan
2.föra in täcket i påslakanet