söndag 18 oktober 2009

En helg i Mälardalens famn

Efter fredagens Idolbloggande har jag utvecklat reumatism i fingrarna (fast det kanske beror lite på mitt hyperfyllesms:ande till Sara igår) men jag ska trots det ge mig på en liten rapport från helgen.

Igår var jag i Stockholm med Arsenal Sweden för styrelsemöte och matchtittande i grupp. Det blev en trevlig kväll, även om tempot på öldrickandet var något överdrivet. Jag har blivit ovan vid sådana aktiviteter den senaste tiden av förklarliga skäl.

Jag och Hedemora bröt upp hyfsat tidigt och åkte till Uppsala. Vi tog oss till Pipes of Scotland för ännu en inte alls välbehövlig öl, Stella, för att starta uppladdningen inför London. Det är bara två veckor kvar tills dess. Nice. På vägen hem köpte vi av någon oklar anledning mat på Johannesgrillen - jag antar för att grillen var öppen. Jag var inte alls hungrig och ställde av kebaben i kylen, där den står och jäser än idag.

I morse var jag långt ifrån pigg, men planen att åka till Eskilstuna för att fira farmor och farfar som fyller år dagarna efter varandra stod fast. Det var bara att gå upp, ta en dusch och sedan hoppa på tåget. Väl i Sveriges Sheffield blev jag hämtad på stationen av mamma och pappa och sedan blev det en dag i släktens tecken. Det var en trevlig dagsutflykt, trots att jag var lite "trött" och luktade bensin i munnen.

Ett stående samtalsämne, bortsett från att jag nämnde för kusin Thomas att Hannes har köpt en ny mobil, var att nämnde Hannes fortfarande inte har skaffat sig en taklampa. Alla tyckte att det var verkligt märkligt, och undrade hur han kan leva så. Men han var ju inte där för att försvara sig, på grund av ett OERHÖRT viktigt basgruppsmöte i Uppsala, så diskussionen om detta blev ganska statisk efter ett tag.

Jaha, då var helgen slut. Det är ju inte så jävla kul.

4 kommentarer:

Joel sa...

Eximination imorrn bögjävel.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Varför är du då uppe till kl 02:42? Heterojävel.

Joel sa...

Attatera då!

en i mängden sa...

haha, jag gillar't! Mer vardagsliv från king kolo efterfrågas - hur ska vi andra annars klara våra intetsägande liv om vi inte får läsa om ditt?