lördag 3 oktober 2009

Uppe i sadeln igen

Igår kunde jag konstatera att jag har blivit frisk igen. Jag och Sara gick på stan och fixade tusen ärenden, utan att jag blev helt utmattad. När vi kom hem ordnade jag med en massa annat småplock, som att installera en ny digitalbox eftersom att Stalin-Tele2 sa upp avtalet i onsdags - och meddelade det i onsdags. Skönt att få Comhem igen, och skönt att få tillbaka min gamla fina digitalbox, med en fjärrkontroll som jag kan lika bra som Arsenals laguppställning i FA-cupfinalen 2003.

Att installera tekniska prylar kan få en att totalt brinka även under normala omständigheter, så att jag inte tog slut igår är ja så klart positivt. På måndag är jag tillbaka i vardagen igen - och det känns förbålt skönt.

I går kväll var det Idol som gällde och till det avnjöts koa med hasselbackspotatis och tsatsiki. Det märkligaste med Idol var att den sämsta gick vidare till slutspelet, eller vad det heter. Hon Camilla sjöng en så anskrämlig version av stackars slaktoffret Hallelujah att mina öron avgick med omedelbar verkan. "WE QUIT!" skrek dom och lämnade bygget. Sen hörde jag inget mer, och det var naturligtvis bra för min självbevarelsedrift.

I dag ska det bli stor bullfest i köket och sedan ska jag på dejt med Sara. Det är våran andra dejt så jag hoppas att det ska gå bra. Vi ska se Amelie från Montmarte 2 och sedan gå ut och äta. Vi firar sex månader i förrgår.

3 kommentarer:

Hannes sa...

Bullfest?

Diamond Champagne sa...

Det är ju kanelbullens dag i morgon.

Joel sa...

Gott. Jag kommer efter Chelsea - Liverpool.