lördag 3 oktober 2009

Tredje bullar

Idag var jag laddad till tusen för att baka bullar och hade inhandlat allt jag trodde mig behöva. När jag skulle sätta igång visade det sig att jag inte hade någon kavel hemma, så bakandet fick vänta medan jag sprang till Luthagen för att köpa en sådan.

As I write gräddas plåt tre och sprider en härlig doft i lägenheten. Det blev kanel, vanilj och medelmassa/vanilj (något jag inte testat tidigare men uppskattat hemma hos Sara). Sara blev nervös när hon upptäckte att jag bullarna blev lite för små, men när jag gjorde dem något större till plåt två fick jag fria händer.

Nu ska jag däremot fundera på hur jag ska få till lika fina snurror som Kerstin gör. Vanligtvis brukar jag bara skära dem och ställa dem i formar, och det gjorde jag nu också.

1 kommentar:

Esh sa...

Åh, vad härligt med bullar! Spara några åt mig. Ät upp tårtan också, tror bestämt att jag såg att bäst före-datum var den fjärde. Så imorgon kväll blir det tårt- och bull(?)kalas.
/Sambo i Stockholm