tisdag 27 oktober 2009

Får jag lov? Ja, höst

Oh yeah. Nu är det semester. Betald sådan. Det är man ju inte bortskämd med som lärare om man säger. I alla fall inte som vikarierande - de där fast anställda asen får ju hur mycket betald semester som helst.

Efter ett genialt beslut att sova eftermiddag i går var min kropp inte alls inställd på att somna på kvällen, vilket då givetvis ledde till att nattsömnen sattes ur spel. Det innebar i sin tur att jag var tröttare än vad jag var på Twelve Pins vid Finsbury Park i november 2007 i morse. Vetskapen om att det var en elevfri arbetsdag och fredag fast det var tisdag var knappt tillräckligt, men upp kom jag.

Jag jobbade undan en hel del, men trots det blev jag inte riktigt klar med allt jag hade planerat. Det blir att sitta någon timme i morgon ändå. Det får gå.

I kväll ska jag fira höstlov med min lillebror på Orvars. Enjoy it I shall. Först sks jag sträcka ut lite, och vila min sargade lekamen. Mitt äventyr i vågorna på Fyrishov har tagit ut sin rätt nu - det brinner i mina armar och hugger i min rygg. Träningsvärk ska ju vara skönt första dagen. Hur ska jag då må i morgon?

Inga kommentarer: